LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Hallo,
Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.
Dat ik mijn Benzine mogelijkheid kwijt raak weet ik maar dat is dan jammer.
Nu de vraag wat is mijn vermogens winst ongeveer als ik van mijn OMVL verdamper via carb naar IMPCO Direkt ga.
V8 vind ik net iets te duur.Dus die optie is verdampt of iemand moet voor weinig een andere optie hebben het idee is wel gaaf maar ja geld word dan een klein probleem.
Groeten Ralph
Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.
Dat ik mijn Benzine mogelijkheid kwijt raak weet ik maar dat is dan jammer.
Nu de vraag wat is mijn vermogens winst ongeveer als ik van mijn OMVL verdamper via carb naar IMPCO Direkt ga.
V8 vind ik net iets te duur.Dus die optie is verdampt of iemand moet voor weinig een andere optie hebben het idee is wel gaaf maar ja geld word dan een klein probleem.
Groeten Ralph
Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Wat voor OMVL heb je er nu op zitten, de normale 90 of de super 90?
OMVL vereist ook geen benzinesysteem, dus je kan het mengstuk direct boven de kleppenplaat zetten, als je een adapterstuk weet te fabriceren hiervoor
Daarnaast zijn er ook wel mooie mixers te koop die goed werken met OMVL.
Is je blok verder standaard opgebouwd? 1 of 2-barrel? Wat voor ontsteking?
OMVL vereist ook geen benzinesysteem, dus je kan het mengstuk direct boven de kleppenplaat zetten, als je een adapterstuk weet te fabriceren hiervoor

Is je blok verder standaard opgebouwd? 1 of 2-barrel? Wat voor ontsteking?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Mijn blok is verder naar mijn weten standaard.Het is een 1 Barrel carbarateur die zwaar versleten is.
Ik heb deze 1ste amerikaan sinds oktober 2009.
Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
hoe kan ik zien wat voor OMVL mixer ik heb staat dat er op of is er duidelijk verschil.
Gr Ralph
Ik heb deze 1ste amerikaan sinds oktober 2009.
Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
hoe kan ik zien wat voor OMVL mixer ik heb staat dat er op of is er duidelijk verschil.
Gr Ralph
Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Ik heb nog een adapter voor een 2 bbl carb. een behoorlijk klein ding, misschien past die op je carb.?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Zit er in je luchtfilterhuis nog een mengstukje? Maak anders eens een foto )RalphM wrote:Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
Verder zal het schelen als je alles opfrist dus grote onderhoudsbeurt.
Als je wat meer wilt uitgeven een ander type mixer, en een zwaardere ontsteking, en wellicht ook je distributieketting vervangen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Volgens mij kan hij dan beter een ander blokkie kopen voor een 200 Eurie of zo..die liggen her en der nog wel volgens mij.. 

Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Niet helemaal, want dan moet je alsnog een mixer, ontsteking, andere bak, enz hebben dus dan ben je er niet met die 200,-.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
ach man, hij rijd toch?
Ik heb deze adapter nog liggen...moeilijk te vinden heb ik begrepen.
Ik heb deze adapter nog liggen...moeilijk te vinden heb ik begrepen.
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
zo moelijk is dat niet gewoon bestelen bij HPO autogas 013-5142818 groetjes 69er charger
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Bestelen nog wel.. 

Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
ik heb nog een goeie slant six met een goede automaatbak als het wat is stuur maar even een pb gr 69er charger



- iron eagle
- Posts: 210
- Joined: 21 May 2008, 23:41
- Location: Waddinxveen
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
RalphM wrote:Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.
Het antwoord op je vraag:

Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
- BigBlockMopar
- Site Admin
- Posts: 7499
- Joined: 21 May 2007, 15:15
- Location: Het Wilde ZuidWesten
- Contact:
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren?
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo?


Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo?


Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.
Sjak in me luchtfilter huis zit inderdaad zoon stukje soort verstuiver waar het gas met lucht mijn carb in gaat.
Hij reageert gewoon niet fel genoeg op me gas trekt heel lui weg.
alvast bedankt voor de vele reakties maar wat is ongeveer mijn power PK winst.
Sjak in me luchtfilter huis zit inderdaad zoon stukje soort verstuiver waar het gas met lucht mijn carb in gaat.
Hij reageert gewoon niet fel genoeg op me gas trekt heel lui weg.
alvast bedankt voor de vele reakties maar wat is ongeveer mijn power PK winst.

Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
niet mixer maar verdamperRalphM wrote:Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.

Voor je gaat vragen wat je pk-winst is, hoeveel pk heb je nu, gemeten? Dan kan je daarna meten of het wat heeft uitgehaald.
Is je dist.ketting nog fris? Hoe is de algehele staat van onderhoud? Dat maakt al een hoop uit.
Opfrissen van ontsteking, en een OMVL super (ipv die kleine) zal daarna ook verschil maken, zeker ook met een beter mengstuk.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Een paar secondenBigBlockMopar wrote:Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren?![]()
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo?![]()



Later,
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
~Alain~
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Ik verwacht niet dat je veel vemogenswinst gaat halen met een grotere lpg mixer. Je vertelt er ook niet bij of hij momenteel op benzine een stuk sneller optrekt dan op gas? Als hij nu al op lpg ongeveer net zo snel (of eerder: langzaam) optrekt als op benzine, dan zit er gewoon niet meer in het motortje.
Zoals Sjak al schreef, hoe is de staat van de motor? Je zou de compressie eens kunnen meten om een indruk te krijgen.
Is de ontsteking nog in orde? Als je een zwakke vonk hebt door een versleten/slecht ontstekingssysteem schiet het ook niet op. Ontstekingstijdstip nog in orde? Misschien staat die wel veel te laat, dan trekt ie ook als een natte krant.
Als de motor verder in orde zou zijn, en je merkt dat hij op benzine beter optrekt dan op gas, dan zou het kunnen zijn dat de lpg installatie de beperkende factor is.
Een slant six is best sneller te maken. Maar goedkoop is het zeker niet. Een ander inlaatspruitstuk met 2 barrel carburateur bijvoorbeeld ligt niet voor het oprapen.
Je zou wat kunnen experimenteren als je handig bent. Als je niet meer zonodig op benzine hoeft te rijden dan haal je de 1 bbl carburateur er af. Dan zet jeen een 60 of 65mm throttle body van een injectie-motor op je inlaat, en monteer je daar op een mixer. Een BRC Blos mixer bijvoorbeeld. Die heb ik ook op mijn 318 zitten.
Zoals Sjak al schreef, hoe is de staat van de motor? Je zou de compressie eens kunnen meten om een indruk te krijgen.
Is de ontsteking nog in orde? Als je een zwakke vonk hebt door een versleten/slecht ontstekingssysteem schiet het ook niet op. Ontstekingstijdstip nog in orde? Misschien staat die wel veel te laat, dan trekt ie ook als een natte krant.
Als de motor verder in orde zou zijn, en je merkt dat hij op benzine beter optrekt dan op gas, dan zou het kunnen zijn dat de lpg installatie de beperkende factor is.
Een slant six is best sneller te maken. Maar goedkoop is het zeker niet. Een ander inlaatspruitstuk met 2 barrel carburateur bijvoorbeeld ligt niet voor het oprapen.
Je zou wat kunnen experimenteren als je handig bent. Als je niet meer zonodig op benzine hoeft te rijden dan haal je de 1 bbl carburateur er af. Dan zet jeen een 60 of 65mm throttle body van een injectie-motor op je inlaat, en monteer je daar op een mixer. Een BRC Blos mixer bijvoorbeeld. Die heb ik ook op mijn 318 zitten.
Kurt.
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Op benzine trekt de moter idd een stuk beter het zijn spinnende banden maar het is een stuk sneller.Hij reageert dan wel heel langzaam onderin.Slaat heel soms af bij te weinig toeren zoals stilstaan voor een stoplicht en dan weg trekken.Geef ik te veel gas (op bezine) dan valt tie een soort weg.Volgens mijn monteur ligt dat aan de versleten carb.
Ik ga zo meteen even wat foto's maken.
Ik ga zo meteen even wat foto's maken.
Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Dat klinkt inderdaad als een vacuum lek bij de carb, bijvoorbeeld bij het gasklap asje, of de voetpakking. Hier heeft ie op gas dan ook last van.
Toon
Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Of defecte acceleratiepomp. vac.lek op gas = snel backfire.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Heb ondertussen er een probleem bij me nieuwe accu was binnen 2 a 3 weken leeg staat nu onder de lader.
Ik heb dus waarschijnlijk een vacuum lek in me carb.Me winst zou dus aanzienlijk moeten zijn op gas.
Ik heb dus waarschijnlijk een vacuum lek in me carb.Me winst zou dus aanzienlijk moeten zijn op gas.
Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Hierbij een Foto van mijn Gas.
Hoe kan ik deze afstellen kleine en grote schroefje de ene zou stationair zijn en de andere de hoeveelheid. wie is wie.
Groeten Ralph
Hoe kan ik deze afstellen kleine en grote schroefje de ene zou stationair zijn en de andere de hoeveelheid. wie is wie.
Groeten Ralph
Plymouth Duster 1974
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Ik zie iets dat vaag op een stuk kleppendeksel lijkt, zelfs als ik mn monitor helderheid vol opendraai
Volgende keer een flitser gebruiken 
Maar de complete handleiding van een OMVL verdamper staat op dee site van Vogels


Maar de complete handleiding van een OMVL verdamper staat op dee site van Vogels

Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.
Dit is zou dus mijn verdamper moeten zijn.Het is hier rot weer foto's zijn gemaakt bij regen zal wel ff proberen betere te maken.
Plymouth Duster 1974