Page 1 of 2

LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 10:31
by RalphM
Hallo,

Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.
Dat ik mijn Benzine mogelijkheid kwijt raak weet ik maar dat is dan jammer.
Nu de vraag wat is mijn vermogens winst ongeveer als ik van mijn OMVL verdamper via carb naar IMPCO Direkt ga.

V8 vind ik net iets te duur.Dus die optie is verdampt of iemand moet voor weinig een andere optie hebben het idee is wel gaaf maar ja geld word dan een klein probleem.

Groeten Ralph

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 11:56
by Sjak Brak
Wat voor OMVL heb je er nu op zitten, de normale 90 of de super 90?

OMVL vereist ook geen benzinesysteem, dus je kan het mengstuk direct boven de kleppenplaat zetten, als je een adapterstuk weet te fabriceren hiervoor :) Daarnaast zijn er ook wel mooie mixers te koop die goed werken met OMVL.

Is je blok verder standaard opgebouwd? 1 of 2-barrel? Wat voor ontsteking?

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 12:58
by RalphM
Mijn blok is verder naar mijn weten standaard.Het is een 1 Barrel carbarateur die zwaar versleten is.
Ik heb deze 1ste amerikaan sinds oktober 2009.
Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
hoe kan ik zien wat voor OMVL mixer ik heb staat dat er op of is er duidelijk verschil.

Gr Ralph

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 14:00
by jvdwolde
Ik heb nog een adapter voor een 2 bbl carb. een behoorlijk klein ding, misschien past die op je carb.?

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 18:16
by Sjak Brak
RalphM wrote:Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
Zit er in je luchtfilterhuis nog een mengstukje? Maak anders eens een foto )

Verder zal het schelen als je alles opfrist dus grote onderhoudsbeurt.

Als je wat meer wilt uitgeven een ander type mixer, en een zwaardere ontsteking, en wellicht ook je distributieketting vervangen.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 18:48
by jvdwolde
Volgens mij kan hij dan beter een ander blokkie kopen voor een 200 Eurie of zo..die liggen her en der nog wel volgens mij.. :D

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 23 Jan 2010, 20:58
by Sjak Brak
Niet helemaal, want dan moet je alsnog een mixer, ontsteking, andere bak, enz hebben dus dan ben je er niet met die 200,-.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 24 Jan 2010, 11:33
by jvdwolde
ach man, hij rijd toch?
Ik heb deze adapter nog liggen...moeilijk te vinden heb ik begrepen.
2bbl-adapter-impco.jpg

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 24 Jan 2010, 18:53
by piet tel
zo moelijk is dat niet gewoon bestelen bij HPO autogas 013-5142818 groetjes 69er charger

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 24 Jan 2010, 19:05
by jvdwolde
Bestelen nog wel.. :lol:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 24 Jan 2010, 21:49
by piet tel
ik heb nog een goeie slant six met een goede automaatbak als het wat is stuur maar even een pb gr 69er charger :yeah: :good:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 25 Jan 2010, 13:37
by iron eagle
Jij hebt gewoon een 90 mixer ralph!!! :letop:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 25 Jan 2010, 23:46
by alain
RalphM wrote:Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.

Het antwoord op je vraag:

Image

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 26 Jan 2010, 00:22
by BigBlockMopar
Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren? :)
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo? :hmmm: :happy:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 26 Jan 2010, 20:50
by RalphM
Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.

Sjak in me luchtfilter huis zit inderdaad zoon stukje soort verstuiver waar het gas met lucht mijn carb in gaat.
Hij reageert gewoon niet fel genoeg op me gas trekt heel lui weg.

alvast bedankt voor de vele reakties maar wat is ongeveer mijn power PK winst. :hammer:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 26 Jan 2010, 21:27
by Sjak Brak
RalphM wrote:Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.
niet mixer maar verdamper ;)

Voor je gaat vragen wat je pk-winst is, hoeveel pk heb je nu, gemeten? Dan kan je daarna meten of het wat heeft uitgehaald.

Is je dist.ketting nog fris? Hoe is de algehele staat van onderhoud? Dat maakt al een hoop uit.

Opfrissen van ontsteking, en een OMVL super (ipv die kleine) zal daarna ook verschil maken, zeker ook met een beter mengstuk.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 27 Jan 2010, 15:39
by alain
BigBlockMopar wrote:Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren? :)
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo? :hmmm: :happy:
Een paar seconden :hmmm: Zeker verkeerd geselecteerd dan. 2 is genoeg hoor ;) Turbo's zijn de meest efficiƫnte manier om vermogen te creƫren. Maar ja, dat heeft nog niet iedereen door :roll:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 28 Jan 2010, 12:30
by 7T Cuda
Ik verwacht niet dat je veel vemogenswinst gaat halen met een grotere lpg mixer. Je vertelt er ook niet bij of hij momenteel op benzine een stuk sneller optrekt dan op gas? Als hij nu al op lpg ongeveer net zo snel (of eerder: langzaam) optrekt als op benzine, dan zit er gewoon niet meer in het motortje.
Zoals Sjak al schreef, hoe is de staat van de motor? Je zou de compressie eens kunnen meten om een indruk te krijgen.
Is de ontsteking nog in orde? Als je een zwakke vonk hebt door een versleten/slecht ontstekingssysteem schiet het ook niet op. Ontstekingstijdstip nog in orde? Misschien staat die wel veel te laat, dan trekt ie ook als een natte krant.

Als de motor verder in orde zou zijn, en je merkt dat hij op benzine beter optrekt dan op gas, dan zou het kunnen zijn dat de lpg installatie de beperkende factor is.
Een slant six is best sneller te maken. Maar goedkoop is het zeker niet. Een ander inlaatspruitstuk met 2 barrel carburateur bijvoorbeeld ligt niet voor het oprapen.
Je zou wat kunnen experimenteren als je handig bent. Als je niet meer zonodig op benzine hoeft te rijden dan haal je de 1 bbl carburateur er af. Dan zet jeen een 60 of 65mm throttle body van een injectie-motor op je inlaat, en monteer je daar op een mixer. Een BRC Blos mixer bijvoorbeeld. Die heb ik ook op mijn 318 zitten.


Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 07 Feb 2010, 12:55
by RalphM
Op benzine trekt de moter idd een stuk beter het zijn spinnende banden maar het is een stuk sneller.Hij reageert dan wel heel langzaam onderin.Slaat heel soms af bij te weinig toeren zoals stilstaan voor een stoplicht en dan weg trekken.Geef ik te veel gas (op bezine) dan valt tie een soort weg.Volgens mijn monteur ligt dat aan de versleten carb.
Ik ga zo meteen even wat foto's maken.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 07 Feb 2010, 13:58
by TheDeputy
Dat klinkt inderdaad als een vacuum lek bij de carb, bijvoorbeeld bij het gasklap asje, of de voetpakking. Hier heeft ie op gas dan ook last van.

Toon

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 07 Feb 2010, 14:02
by Sjak Brak
Of defecte acceleratiepomp. vac.lek op gas = snel backfire.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 11 Feb 2010, 21:01
by RalphM
Heb ondertussen er een probleem bij me nieuwe accu was binnen 2 a 3 weken leeg staat nu onder de lader.
Ik heb dus waarschijnlijk een vacuum lek in me carb.Me winst zou dus aanzienlijk moeten zijn op gas.

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 22 Feb 2010, 19:14
by RalphM
Hierbij een Foto van mijn Gas.
Hoe kan ik deze afstellen kleine en grote schroefje de ene zou stationair zijn en de andere de hoeveelheid. wie is wie.

Groeten Ralph
IMAG01.jpg

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 22 Feb 2010, 19:23
by Sjak Brak
Ik zie iets dat vaag op een stuk kleppendeksel lijkt, zelfs als ik mn monitor helderheid vol opendraai :hmmm: Volgende keer een flitser gebruiken :?

Maar de complete handleiding van een OMVL verdamper staat op dee site van Vogels :)

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Posted: 22 Feb 2010, 19:48
by RalphM
Dit is zou dus mijn verdamper moeten zijn.Het is hier rot weer foto's zijn gemaakt bij regen zal wel ff proberen betere te maken.