LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Ik heb even wat research gedaan.

Heb nog een paar dagen ermee gereden en iets meer opgelet.
Me Carbarateur is versleten.Wil hem vervangen voor een 2 BBL.
Wat ik moet ik nog meer vervangen heb ook al gelezen over een Hyper Pak.Die zijn vrij aan de prijs.
Bij nader inzien wil ik dus mijn benzine optie toch openhouden want het is toch wel makkelijk.Aangezien me gas meter niet helemaal eerlijk is.

Hoe kom ik achter de staat van mijn Ontsteking en Distributie ketting.

Heeft er Iemand Advies voor een niet al te duur Setje.(Merk Type)
Plymouth Duster 1974
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Hierbij de duidelijke Foto's
P2220646.JPG
P2220637.JPG
P2220631.JPG
P2220632.JPG
Heeft er iemand advies ?

OMVL Super Mixer Ik heb een 6 mm toevoer leiding heeft dit zin ?
Impco ?
Wat voor mixer heb ik nu in me Filter zitten?
Plymouth Duster 1974
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Je mixer is een normaal venturi-mengstuk.

6mm leiding is voldoende voor jouw wagen, ombouw naar 8mm is hoop gekloot en levert je niets op aangezien daar voor jou de beperking niet zit.

Je verdamper vervangen door een OMVL super 90 lijkt me goed, die dingen liggen nieuw op marktplaat svoor rond de 100 euro. Ombouw naar Impco brengt aanzienlijk hogere kosten met zich mee (300+ euro) die je beter aan andere dingen kan besteden.

Timing chain: gewoon goed setje kopen en de benodigde pakkingen. "Goedkoop" levert je misschien 5 euro winst op maar eventuele schade kost je veel meer dan de "besparing".

Ontsteking: je kan eenvoudig bv een MSD/Crane/.... kastje toevoegen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by alain »

Sjak Brak wrote:6mm leiding is voldoende voor jouw wagen, ombouw naar 8mm is hoop gekloot en levert je niets op aangezien daar voor jou de beperking niet zit.

.....en daar kan best een wolk gas doorheen. Ik heb ook maar een 6mm leiding op de pickup en die voedt 2 verdampers voor de turbocharged 318.
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

MSD / Crane kastje toevoegen.Ben nog niet zo bekend met merken en dingen.

Wat moet ik me met een MSD / Crane kastje voorstellen?
Plymouth Duster 1974
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Willard »

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Voor mijn valiant ben ik ook bij het lpg aangekomen en zou graag weten welke verdamper ik het beste kan nemen. Mede om wat ik hier lees lijkt mij de OMVl 90 prijstechnisch wel geschikt, alleen als ik bij vogels kijk zie ik drie modellen;
Verdamper OMVL R90/E -D5 € 116.00
Verdamper OMVL R90/E -D8 Super € 116.00
Verdamper OMVL R90/E - C € 128.00

Welke kan ik het beste bestellen voor mijn slant six blokje? En is Vogels een beetje geschikt?
Malle
Posts: 54
Joined: 24 May 2008, 21:16

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Malle »

Willard wrote:Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Voor mijn valiant ben ik ook bij het lpg aangekomen en zou graag weten welke verdamper ik het beste kan nemen. Mede om wat ik hier lees lijkt mij de OMVl 90 prijstechnisch wel geschikt, alleen als ik bij vogels kijk zie ik drie modellen;
Verdamper OMVL R90/E -D5 € 116.00
Verdamper OMVL R90/E -D8 Super € 116.00
Verdamper OMVL R90/E - C € 128.00

Welke kan ik het beste bestellen voor mijn slant six blokje? En is Vogels een beetje geschikt?
koop al jaren bij vogels, scherpe prijzen en altijd advies als je wat vragen hebt

voor een slant six voldoet de d5, is tot 5 liter
d8 voor 5 liter en groter (tot 8liter)

een de buitenkant zie je geen enkel verschil, binnenwerk is alleen anders
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Willard »

Bedankt voor je reactie. De verdamper waar Sjak het over had, de OMVL super 90, is dat de D5 of de D8?
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

D8. Vraag ook om een geschikt mengstuk. Dat "tot 5 liter" is alleen van toepassing in de folder van OMVL.

Mn vorige daily, ook met OMVL, haalde zn top niet op LPG door te weinig gasaanvoer. Je merkte boven de 150 heel duidelijk dat de wagen begon in te kakken. Als het alleen maar zuinig en goedkoop moet zijn dan maakt het natuurlijk niks uit :D

Wel duurzaam systeem, zon OMVL.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Willard »

Dus kan ik het beste wel de D8 nemen voor mijn (standaard) slant six? :happy:

En wat raad je aan als mengstuk, een simpel venturi of iets anders? Ik zat er al aan te denken zelf iets te draaien, maar zo'n venturi ''mixer'' zal ook wel niet zo duur zijn.
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Ja, OMVL is ontworpen voor venturi-mengstuk.

Er zijn bedrijven, zoals De Kinderen in Oirschot, die botweg 2 gaten in je carb boren zodat je een "spud in" hebt, maar dat is gewoon bras, ongelijke verdeling van gas in je luchtstroom en meestal hoog verbruik. Bijkomend effect is dat je wagen dan ook niet meer goed op benzine loopt omdat de luchtstroom in je carb verneukt is. Dus dan ben je dubbel genaaid.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
Willard
Posts: 190
Joined: 28 Jun 2007, 21:22

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Willard »

Hoe staan de vorderingen Ralph, zit het er bij jou al op?

Ik sta op het punt de lpg onderdelen te bestellen, maar heb nog wel een vraag; Heeft iemand ervaring hoe de slant sixjes op gas starten met zo'n OMVL 90 mixer? En dan niet alleen in de zomer maar ook 's winters?
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Nope me achter blad veren zijn door gezakt dus die gaan voor. Vet balen maarja kan het geld maar 1x uitgeven.
Zondag naar American Sunday met de duster.
Plymouth Duster 1974
Post Reply