LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Het forum voor technische vragen, informatie en tips.
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Hallo,

Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.
Dat ik mijn Benzine mogelijkheid kwijt raak weet ik maar dat is dan jammer.
Nu de vraag wat is mijn vermogens winst ongeveer als ik van mijn OMVL verdamper via carb naar IMPCO Direkt ga.

V8 vind ik net iets te duur.Dus die optie is verdampt of iemand moet voor weinig een andere optie hebben het idee is wel gaaf maar ja geld word dan een klein probleem.

Groeten Ralph
Plymouth Duster 1974
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Wat voor OMVL heb je er nu op zitten, de normale 90 of de super 90?

OMVL vereist ook geen benzinesysteem, dus je kan het mengstuk direct boven de kleppenplaat zetten, als je een adapterstuk weet te fabriceren hiervoor :) Daarnaast zijn er ook wel mooie mixers te koop die goed werken met OMVL.

Is je blok verder standaard opgebouwd? 1 of 2-barrel? Wat voor ontsteking?
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Mijn blok is verder naar mijn weten standaard.Het is een 1 Barrel carbarateur die zwaar versleten is.
Ik heb deze 1ste amerikaan sinds oktober 2009.
Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
hoe kan ik zien wat voor OMVL mixer ik heb staat dat er op of is er duidelijk verschil.

Gr Ralph
Plymouth Duster 1974
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by jvdwolde »

Ik heb nog een adapter voor een 2 bbl carb. een behoorlijk klein ding, misschien past die op je carb.?
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

RalphM wrote:Het gas komt erin via een slang aan de zeikant van het lucht filter.
Zit er in je luchtfilterhuis nog een mengstukje? Maak anders eens een foto )

Verder zal het schelen als je alles opfrist dus grote onderhoudsbeurt.

Als je wat meer wilt uitgeven een ander type mixer, en een zwaardere ontsteking, en wellicht ook je distributieketting vervangen.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by jvdwolde »

Volgens mij kan hij dan beter een ander blokkie kopen voor een 200 Eurie of zo..die liggen her en der nog wel volgens mij.. :D
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Niet helemaal, want dan moet je alsnog een mixer, ontsteking, andere bak, enz hebben dus dan ben je er niet met die 200,-.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by jvdwolde »

ach man, hij rijd toch?
Ik heb deze adapter nog liggen...moeilijk te vinden heb ik begrepen.
2bbl-adapter-impco.jpg
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
piet tel
Posts: 93
Joined: 16 Mar 2009, 20:58

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by piet tel »

zo moelijk is dat niet gewoon bestelen bij HPO autogas 013-5142818 groetjes 69er charger
User avatar
jvdwolde
Posts: 8180
Joined: 09 Jun 2007, 07:03
Location: Meppel

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by jvdwolde »

Bestelen nog wel.. :lol:
Jack
1969 Chrysler 300 coupe 440 survivor!
piet tel
Posts: 93
Joined: 16 Mar 2009, 20:58

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by piet tel »

ik heb nog een goeie slant six met een goede automaatbak als het wat is stuur maar even een pb gr 69er charger :yeah: :good:
User avatar
iron eagle
Posts: 210
Joined: 21 May 2008, 23:41
Location: Waddinxveen

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by iron eagle »

Jij hebt gewoon een 90 mixer ralph!!! :letop:
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by alain »

RalphM wrote:Ik heb nu een Plymouth Duster uit 1974 met een 225 Slant Six blok is erg lui wil hem een iets sneller hebben.
Het hoeft geen vliegtuig te worden maar met iets meer gang van 0 - 100 is wel wenselijk en dan op LPG !!.

Het antwoord op je vraag:

Image
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
BigBlockMopar
Site Admin
Posts: 7502
Joined: 21 May 2007, 15:15
Location: Het Wilde ZuidWesten
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by BigBlockMopar »

Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren? :)
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo? :hmmm: :happy:
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.

Sjak in me luchtfilter huis zit inderdaad zoon stukje soort verstuiver waar het gas met lucht mijn carb in gaat.
Hij reageert gewoon niet fel genoeg op me gas trekt heel lui weg.

alvast bedankt voor de vele reakties maar wat is ongeveer mijn power PK winst. :hammer:
Plymouth Duster 1974
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

RalphM wrote:Ik heb dus een Normale 90 OMVL Mixer.
niet mixer maar verdamper ;)

Voor je gaat vragen wat je pk-winst is, hoeveel pk heb je nu, gemeten? Dan kan je daarna meten of het wat heeft uitgehaald.

Is je dist.ketting nog fris? Hoe is de algehele staat van onderhoud? Dat maakt al een hoop uit.

Opfrissen van ontsteking, en een OMVL super (ipv die kleine) zal daarna ook verschil maken, zeker ook met een beter mengstuk.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
alain
Posts: 371
Joined: 09 Jun 2007, 23:18
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by alain »

BigBlockMopar wrote:Alain, dat is toch zo'n ding waar je eerst gas moet geven en pas na een paar seconden gaat er wat gebeuren? :)
Trouwens, Ik zie maar 1 uitlaat-flens... Moet je 6 of 8 van die dingen hebben ofzo? :hmmm: :happy:
Een paar seconden :hmmm: Zeker verkeerd geselecteerd dan. 2 is genoeg hoor ;) Turbo's zijn de meest efficiënte manier om vermogen te creëren. Maar ja, dat heeft nog niet iedereen door :roll:
Later,
~Alain~

A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
"You'll run outta tire, before you run outta horsepower"
User avatar
7T Cuda
Posts: 1208
Joined: 30 May 2007, 00:02
Location: Brandwijk

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by 7T Cuda »

Ik verwacht niet dat je veel vemogenswinst gaat halen met een grotere lpg mixer. Je vertelt er ook niet bij of hij momenteel op benzine een stuk sneller optrekt dan op gas? Als hij nu al op lpg ongeveer net zo snel (of eerder: langzaam) optrekt als op benzine, dan zit er gewoon niet meer in het motortje.
Zoals Sjak al schreef, hoe is de staat van de motor? Je zou de compressie eens kunnen meten om een indruk te krijgen.
Is de ontsteking nog in orde? Als je een zwakke vonk hebt door een versleten/slecht ontstekingssysteem schiet het ook niet op. Ontstekingstijdstip nog in orde? Misschien staat die wel veel te laat, dan trekt ie ook als een natte krant.

Als de motor verder in orde zou zijn, en je merkt dat hij op benzine beter optrekt dan op gas, dan zou het kunnen zijn dat de lpg installatie de beperkende factor is.
Een slant six is best sneller te maken. Maar goedkoop is het zeker niet. Een ander inlaatspruitstuk met 2 barrel carburateur bijvoorbeeld ligt niet voor het oprapen.
Je zou wat kunnen experimenteren als je handig bent. Als je niet meer zonodig op benzine hoeft te rijden dan haal je de 1 bbl carburateur er af. Dan zet jeen een 60 of 65mm throttle body van een injectie-motor op je inlaat, en monteer je daar op een mixer. Een BRC Blos mixer bijvoorbeeld. Die heb ik ook op mijn 318 zitten.

Kurt.

'56 Belvedere 'Gasser' 440ci
'70 Barracuda 360ci
'71 Town&Country 400ci
'76 W200 318ci 2x
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Op benzine trekt de moter idd een stuk beter het zijn spinnende banden maar het is een stuk sneller.Hij reageert dan wel heel langzaam onderin.Slaat heel soms af bij te weinig toeren zoals stilstaan voor een stoplicht en dan weg trekken.Geef ik te veel gas (op bezine) dan valt tie een soort weg.Volgens mijn monteur ligt dat aan de versleten carb.
Ik ga zo meteen even wat foto's maken.
Plymouth Duster 1974
User avatar
TheDeputy
Posts: 1437
Joined: 13 Jun 2007, 18:53

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by TheDeputy »

Dat klinkt inderdaad als een vacuum lek bij de carb, bijvoorbeeld bij het gasklap asje, of de voetpakking. Hier heeft ie op gas dan ook last van.

Toon
SUFFERING FROM SEVERE MOPARITIS!!!
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Of defecte acceleratiepomp. vac.lek op gas = snel backfire.
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Heb ondertussen er een probleem bij me nieuwe accu was binnen 2 a 3 weken leeg staat nu onder de lader.
Ik heb dus waarschijnlijk een vacuum lek in me carb.Me winst zou dus aanzienlijk moeten zijn op gas.
Plymouth Duster 1974
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Hierbij een Foto van mijn Gas.
Hoe kan ik deze afstellen kleine en grote schroefje de ene zou stationair zijn en de andere de hoeveelheid. wie is wie.

Groeten Ralph
IMAG01.jpg
Plymouth Duster 1974
User avatar
Sjak Brak
Admin
Posts: 7639
Joined: 05 Jun 2007, 13:34
Location: Antarctica
Contact:

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by Sjak Brak »

Ik zie iets dat vaag op een stuk kleppendeksel lijkt, zelfs als ik mn monitor helderheid vol opendraai :hmmm: Volgende keer een flitser gebruiken :?

Maar de complete handleiding van een OMVL verdamper staat op dee site van Vogels :)
Ask Dr. Brak: sjak.brak@gmail.com / 06 12 765 666

ex-Mopars 1967 Chrysler Newport Custom Coupe, 1973 Imperial LeBaron 2dr hardtop, 1973 Imperial LeBaron 4dr Hardtop, 1971 Plymouth Sport Fury 2 door hardtop
User avatar
RalphM
Posts: 74
Joined: 06 Oct 2009, 19:34
Location: Haastrecht

Re: LPG Direkt op de Inlaat ipv Carbarateur.

Post by RalphM »

Dit is zou dus mijn verdamper moeten zijn.Het is hier rot weer foto's zijn gemaakt bij regen zal wel ff proberen betere te maken.
Attachments
IMAG0168.jpg
Plymouth Duster 1974
Post Reply